Etiketler

, , ,

afetler sonrası risklerAfetler sonrası ilk saatlerde yangın, ilk yardım, psikolojik destek, güvenli tahliyeyi gerçekleştirme ve temel ihtiyaçlarımızın karşılanması gibi konular ön plana çıkmaktadır.

Birey olarak bu tür durumlara hazırlıklı olmalı ve gerekli önlemleri önceden almalıyız. Yangın riskini önlemek için evde ve iş yerinde alınacak önlemler ikincil bir afet yaşanmasını önleyebilir.

Ayrıca kendimizde ve çevremizde oluşacak basit yaralanmalarda kişilere yardım edebilmek için mutlaka ilk yardım eğitimi almalı, evimizde ve okulumuzda ihtiyaç duyabileceğimiz ilk yardım malzemelerini her zaman bulundurması için büyüklerimizi uyarmalıyız.

Yangın

  • Afetlerden sonra ortaya çıkabilecek yangına karşı önlem alınmadığında, bu tehlikeler ikincil afete dönüşebilir. Yangın risklerini önlemek için;
  • Gaz vanalarını kapatmalıyız. Gaz kokusu alırsak elektrik sigortaları kapalı ise açmamalıyız, açıksa da kapatmalıyız.
  • Doğalgazı evimizden ve binamızın dışından kapattırmalıyız.
  • Kibrit ya da çakmak yakmamalı, elektrik düğmelerine dokunmamalıyız.
  • Hemen binayı terk etmeliyiz.
  • Yangın başladıysa pencereler kesinlikle açılmamalıdır.

İlk Yardım

  • İlk yardım beklenmedik bir kaza veya hastalık anında sağlığı tehlikeye girmiş kimseye, sağlık görevlileri gelene ya da sağlık kurumuna ulaşıncaya kadar, olayın olduğu yerde eldeki olanaklarla ilaçsız olarak yapılan uygulamalardır. Afetler sonrasında kendimiz ve çevremizdeki kişilerin kazaya uğrama riski her zaman mümkün olabilir. Kendimizde ve çevremizde oluşacak basit yaralanmalarda kişilere yardım edebilmek için mutlaka ilk yardım eğitimi almalı; evimizde ve okulumuzda ihtiyaç duyabileceğimiz ilk yardım malzemelerini her zaman bulundurması için büyüklerimizi uyarmalıyız.
  • Yaralıyı hareket ettirmemek, olay yeri güvenliğini sağlamak ve 112’yi aramak en önemli ilk yardımdır.
  • Evimizde ve Afet ve Acil Durum Çantamızda mutlaka bir İlk Yardım Çantası bulunmasına özen göstermeliyiz.